Route Volta Montcau des de l'Alzina del Sal.lari

您所在的位置:网站首页 erm中文 Route Volta Montcau des de l'Alzina del Sal.lari

2023-03-10 07:16| 来源: 网络整理| 查看: 265

Aquesta ruta és circular, donarem la volta al Montcau sortint de l'alizina del Sal·lari. L'hem escurçat del track que ens ha inspirat i que ha estat de molt bona ajuda en alguns trams per no perdre'ns. Sortirem baixant pel camí cap a la riera de les Arenes, que travessarem per enfilar cap al Turó de coll Prunera. Les vistes són espectaculars avui, un dia net amb vistes de 360º: el mar, la Mola, el Pirineu nevat, el Montcau, la casa de la Mata, Montserrat. Seguirem cap al Morral d'en Bens seguint un camí ben marcat i amb algunes fites. Podeu refiar-vos del track que segueix el camí marcat del plànol.

Al Morral d'en Bens no ens veiem en cor de baixar-lo i tornem enrera per vorejar. Anem a veure des de baix i veiem que era fàcil de baixar, només calia saber per on. Com hi ha molta humitat les pedres a obaga estan mullades i rellisquen, cal anar en compte.

Anem fins el Morral Gran segint el camí ben marcat i fressat. Quan trobem el camí del Montcau -La Mola (Collet dels tres Termes) decidim agafar-lo per anar cap al Montcau més de pressa i no allargar més. Un altra dia ja farem la variant pels Òbits amb més temps.

Passarem el Coll d'Eres i enfilem cap al Montcau per agafar de seguida el camí cap a la dreta per vorejar-lo. En aquesta part cal anar en compte en molts trossos obacs que són molt humits i fan que la pedra rellisqui. Té algun tram força aeri. Cal seguir el camí que s'intueix, el track pot ajudar en algun punt per no complicar-se més del compte. Es tenen unes vistes molt impressionants de la Vall d'Horta, el Marquet de la Roca, els Emprius...

Decidim tornar a escurçar i anem cap el coll del Sèc, entre els Cortins i el Montcau. Amb la pedra mullada la pujada al Montcau no és gens recomanable per aquest costat. Del coll del Séc anirem a trobar el camí de baixada del Montcau fins al coll d'Estenalles. Seguirem el GR fins a l'Ermita de Sant Jaume i seguirem per sota dels postes eléctics seguint el camí. Deixem el GR i seguim un camí cap avall a l'esquerra amb algunes fites però ben marcat. Passem pel Morral del Llop i des d'allà una baixada directe fins a l'aparcament de l'alzina del Sal.lari. (a la baixada ens hem despistat sortint del camí, per sort amb el track l'hem trobat de seguida).

Una caminada recomanable per les vistes que té, trobareu molt poca gent. Cal estar en forma i tenir sentit de l'orientació per no perdre's.

Ruta inspirada en una de molt més llarga http://www.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=11568649 (autor:Aventura't)

Rivier Riera de les Arenes Foto van Riera de les Arenes Riera de les Arenes 722 m Uitkijkpunt Vistes al Montcau i la Mata Foto van Vistes al Montcau i la Mata Vistes al Montcau i la Mata 832 m Top Turó del coll de Prunera Foto van Turó del coll de Prunera Turó del coll de Prunera 884 m Boom Alzinar Foto van Alzinar Alzinar 853 m Uitkijkpunt El Pirineu nevat Foto van El Pirineu nevat El Pirineu nevat 893 m Top Morral d'en Bens Foto van Morral d'en Bens Morral d'en Bens 953 m Foto Baixada del Morral des de baix Foto van Baixada del Morral des de baix Baixada del Morral des de baix. Des de dalt sembla més complicat, ara que l'he vist des de baix el pas és més senzill. 950 m Uitkijkpunt Morral gran Foto van Morral gran Morral gran 965 m Kruispunt Camí Montcau la Mola Foto van Camí Montcau la Mola Camí Montcau la Mola 1.021 m Uitkijkpunt Vorejant el Montcau Foto van Vorejant el Montcau Vorejant el Montcau Aquest tram té trossos molt aeris i inclinats. És zona obaga i avui està molt humit, cal anar en compte de no relliscar i no equivocar-se de camí. 937 m Uitkijkpunt Els Emprius Foto van Els Emprius Els Emprius 935 m Uitkijkpunt Rasos de Peguera Cadí Puigmal Foto van Rasos de Peguera Cadí Puigmal Rasos de Peguera Cadí Puigmal 910 m Uitkijkpunt Camí d'on venim Foto van Camí d'on venim Camí d'on venim 882 m Kruispunt Collet del Sèc Foto van Collet del Sèc Collet del Sèc 919 m Kruispunt Vista collet del Sèc Foto van Vista collet del Sèc Vista collet del Sèc 937 m Foto Bassa de la Mata Foto van Bassa de la Mata Bassa de la Mata 907 m Uitkijkpunt La Bassa Foto van La Bassa La Bassa 908 m Religieuze plek Ermita de Sant Jaume Foto van Ermita de Sant Jaume Ermita de Sant Jaume 926 m Kruispunt Desviament Foto van Desviament Desviament 908 m Uitkijkpunt Foradada del Balcó Foto van Foradada del Balcó Foradada del Balcó 881 m Uitkijkpunt Flanqueig q farem Foto van Flanqueig q farem Flanqueig q farem 849 m Grot Balma Foto van Balma Balma 843 m Foto Morral del Llop (vista) Foto van Morral del Llop (vista) Morral del Llop (vista) 850 m Waypoint Canal Morral del Llop Foto van Canal Morral del Llop cal material per pujar-hi 856 m 1 reactie Foto van VEN-VDX VEN-VDX 12 apr. 2018

Avui hem fet aquesta ruta un grupet de jubilats per sobre dels 70 i ens ha agradat molt. Com havia plogut, hem decidit no fer la volta al Montcau i sí pujar a dalt seguint les teves recomanacions. La baixada és una mica perdedora però ha anat tot bé !!! Gràcies per penjar la ruta !!!1

Je kunt een reactie achterlaten of een beoordeling geven